היום, זה היום שלי \\ חני וינרוט

אובחנתי פעם ראשונה כשהיא הייתה בת ארבעה חודשים ומאז קרו כל כך הרבה דברים
חני וינרוט No Comments on היום, זה היום שלי \\ חני וינרוט

המסר שנלמד ממה שנעלם מהפסוק המספר על השלכת יוסף לבור והאור בתוך הערפל | פינה שבועית מתוך הספר "שבת שלום חני"

אובחנתי פעם ראשונה כשהיא הייתה בת ארבעה חודשים ומאז קרו כל כך הרבה דברים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מי לא שמע על כתונת הפסים שקיבל יוסף, בן הזקונים, מאביו יעקב, ועל אחיו שקינאו בו ושנאו אותו על התנשאותו? כאשר מגיע יוסף לבקר את אחיו בעמק דותן, הם מתנכלים לו ומשליכים אותו לבור, ולבסוף מוכרים אותו לעבד. יוסף מגיע לבית פוטִיפר במצרים, ומנהל את משק ביתו ומשם בדרך מופלאה וניסית הוא מתגלגל להיות מושל במצרים.

וכך כתוב על הבור שהשליכו אליו את יוסף: "וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָיִם" [לז, כד]. ורש"י מביא גמרא [שבת כב ע"א] "מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו".

השאלה המתבקשת היא, איך לומדים מהמילה "ריק" שפירושה "בלא כלום" את זה שיש בו נחשים ועקרבים?

אחת התשובות היא שאדם למעשה צריך להיות מלא בתוכן חיובי, כי כאשר אתה ריק אז בהכרח שיגיעו נחשים ועקרבים. זה כמו חושך ואור, כאשר נכבה האור, בהכרח שמגיע החושך, אין מצב ביניים. אדם צריך לדאוג תמיד להיות עסוק בטוב, בעשייה ובהתקדמות.

זה דומה למה שאומרים על החיים, או שאתה בעלייה או שאתה בירידה כי אין מישור, אין עצירה, ואם קשה לך סימן שאתה בעלייה.

עוד רמז מנחשים ועקרבים, לחיינו. מה ההבדל בין נחש לעקרב? נחש מכיש מהפה, עקרב עוקץ מהזנב ושני אלו מקבילים לשלוחות של היצר הרע שהם "אתמול" ו"מחר".

אנשים נמנעים מלעשות טוב כי הם אומרים: "אתמול היה לי זמן, היה לי כוח", או לחילופין הם אומרים: "מחר יהיה לי כסף ופנאי" ובינתיים הם מפספסים את היום.

היום י"ט כסלו זה יום ההולדת של התינוקת שלי בת השש. אובחנתי פעם ראשונה כשהיא הייתה בת ארבעה חודשים ומאז קרו כל כך הרבה דברים, טובים ולא טובים. אבל רק בשנה האחרונה לשמחתי למדתי את העניין הזה – שיש לנו את היום ורק את היום והצלחתי לא לשתף פעולה עם היצר הרע שעקץ אותי מקדימה ומאחורה וסיפר לי על הסכנות שמחכות לנו בעתיד ועל הטראומות שבעבר וככה ניסה לגזול ממני את ההווה.

אז נכון, יש הרבה ערפול לגבי העתיד שלי ויש הרבה צער על העבר שלי אבל יש לי את היום והיום התינוקת שלי בת שש ואני מאושרת בשבילה ובשבילי.

שתהיה שבת שלום!
שלכם
חני

רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



0 תגובות